Sevilla als start

10 mei 2022 - Sevilla, Spanje

Vanmorgen in alle vroegte opgestaan op een onmenselijk tijdstip als je om kwart voor 7 opvliegt. Het stroomde goed door op schiphol ondanks de vele buggies en peuters. Het verwondert mij dat mensen bij het ' boarden'  meteen in een hele lange rij gaan staan alsof ze anders niet mee kunnen og nog plaatskeuze hebben. Ik ben lekker blijven zitten tot de rij heel klein was.

Boven Bodegraven nog even gedag gezwaaid naar Veerle en Lize en Andre. (Niet dat ze het hebben kunnen zien maar het idee.) Daarna was ik letterlijk in de wolken tot na Parijs. Toen werd het weer helder. Ik zag Irun en Hendaye waar ik vorig jaar en 5 jaar geleden heb gelopen. Wat lijkt van Irun naar San Sebastian een klein sprongetje maar het was wel een berg met 800 meter klimmen.

Maar goed. Nu zit ik  om 11 uur in het  centrum van Sevilla. Ik kan pas om 13 uur inchecken dus maar eerst naar de kathedraal voor mijn stempel. Maar er stond een enorme rij met een slinger over het kerkplein.

20220510_112853

Dus ik naar de veiligheidsman: ' solo sello, peregrino de Santiago'. En ik macht buiten de rij om. Maar de volgende stuurde mij weer terug. Gelukkig was er nog een derde: die greep in en ik kreeg mijn stempel.

20220510_174845

Nog een tijdje heb ik zitten kijlen naar de drommen toeristen: honderden die in grote groepen met een gids meelopen.

Om 13 uur heb ik ingecheckt. Er zitten wat Fransen en Spanjaatden maar die maken helemaal geen aanstalten om contact te maken. Och ik kom de komende tijd wel aan mijn trekken. In de middag nog naar het oude centrum. Een bezoek aan de kathedraal kost 17, 63 euro (geen typefout) en dat vond ik wat te gek.

20220510_164358

De drukte vloog me toch wat aan dus lekker op een bankje in een parkje de rust gezocht.

20220510_151956

Daarna nog gekeken of de route zichtbaar is (omdat ik toch die kant in moest) De gidsjes hebben gelijk dat hrt moeilijk is: ik heb een pijl gevonden en een schelpbordje. Maar gelukkig weet ik hoe ik morgen de stad moet verlaten. En dat moet vroeg zijn want de temperatuur zal oplopen to boven de 30 graden.

De blog mog versturen en vroeg naar bed

1. Ans Zonneveld:
    11 mei 2022
    Mooi je te kunnen volgen. Heel veel sportieve kilometers en bijzondere ontmoetingen........Sevilla uit is even opletten, maar een prachtige route!
    Pelgrimsgroet van Ans.