Een wit stadje

12 mei 2022 - Castilblanco de los Arroyos, Spanje

van Guillena naar Castilblanco de los  Arroyos ca 18 km.

Hoe laat zal ik morgen opstaan dacht ik gisteravond. Wat ik ook had bedacht werd teniet gedaan. Voor 6 uur was er al veel herrie: slaande deuren en hard gelach en gepraat aan de ontbjjttafel. Dus ben ik ook maar om zes uur opgestaan, gewassen en ontbeten. Er was witbrood voor op de toaster , verschillende marmelade,  (oplos)koffie,  thee, sap en madeleines. Een Nederlander zei gelaten: mijn vrouw had drie boterhammen op de toaster gelegd en die zijn door de Italianen meegenomen...

Terug op mijn kamer was het licht aan en iedereen bezig.

Al met al was ik om zeven uur op pad. Nog schemerig want de zon komt hier pas om kwart over zeven op.

20220512_070637

Door het stadje en de voorde in de rivier de Huelva over met wat keien om geen natte voeten te krijgen. Nog een klein stukje industriegebied en toen een onverhard pad tussen sinaasappel-  en olijfbomen. Prachtige rijkbloeiende bermen.

20220512_074307Langzaam kwam ik hoger en daardoor uiteraard mooie uitzichten.

20220512_082222

Kilometers lang genieten. Uiteraard ook geen verkeer tot 7 km voor het doel. En het is nog maar 927 km naar Santiago.

20220512_095824

De laatste 6 km was langs de provinciale weg. Proberen op het smalle pad naast de weg om het verkeer te negeren en te genieten van de prachtige omgeving. De route vandaag was redelijk kort maar dat heeft te maken met de route van morgen. Bij het inschrijven in de donativo-herberg (je bepaalt zelf wat je betaalt) werd meteen gezegd dat de etappe van morgen 33 km is zonder voorzieningen. Dus neem genoeg eten en minstens 3 liter water mee want het wordt ook tropisch warm. We zullen het meemaken. Maar eerst met de zonnebril Castilblanco bekijken: alles is wit tot zelfs de boomstammen langs de hoofdstraat.

20220512_154918

Sorry, niet alles is wit: de daken zijn rood. Vanaf het terras van de herberg een mooi zich op dit dorp.

20220512_160726

Voor 8 euro een goed driegangen pelgrimsmenu genoten (inclusief een drankje). Ik kan er weer helemaal tegen aan. Dit keer de avond met een biertje afgesloten.  Langzaamaan begint iedereen iedereen te kennen op een groep na die zich buitensluit.  Dat kennen komt natuurlijk ook omdat er qua herbergen geen keus is en er weinig valt te variëren in afstanden.

1. Gerda:
    12 mei 2022
    Fijn dat het lekker loopt!
    Sterkte morgen bij de lange etappe onder moeilijke omstandigheden.
    Ik geniet van je foto's!!
  2. Berna schaap:
    12 mei 2022
    Sterkte morgen bij de lange etappe je foto's zijn weer prachtig
  3. Tilde:
    12 mei 2022
    Toi toi toi, morgen met de etappe.
    Wel fijn dat we zo toch even mee kunnen reizen.
  4. Jose:
    12 mei 2022
    Geniet weer van je foto's en verhalen. Fijn dat je nu meer mensen leert kennen!
    Een fijne dag morgen!
  5. Ans Zonneveld:
    13 mei 2022
    Zokom je al aardig in de flow......Inderdaad, zie je elkaar makkelijk weer dagelijks......Vaak heeft ook voordelen....... Morgen nationaal park? Prachtig.
  6. Edith solinsky:
    13 mei 2022
    Mooie etappes zover en ik vind het heel leuk je met mijn kaart te volgen , zo lopen wij ook een beetje mee , succes morgen met de langere tocht , paraplu mee voor de zon???