Een andere omgeving

14 juni 2022 - San Cristovo de Cea, Spanje

14/6 dag 35 naar Ourense 25 km.

Het eerste deel van vandaag was mooi en liep lekker. Na een kleine klim was het eigenlijk alleen maar dalen van 550 naar 130 meter.  Er waren meer huizen en aaneengesloten bebouwing. Meer in bewoond gebied. Maar gelukkig ook van die typische wegen door eiken- en kastanjebossen. Maar hoe dichter bij Ourense  hoe meer stadse zaken. Eerst door een industriegebied

20220613_102356

en toen door voorsteden. Hoewel: één stadje zag er heel mooi uit. Ook bankjes moeten aan de caminogedachte voldoen.

20220613_110517

Jammergenoeg vergeet ik telkens foto's  te maken.

Met een behoorlijke groep waren we al voor 12 uur bij de herbergdie pas om 13 uur opengaat. De overbuurman deed met zijn terrasje goede zaken.

Ook deze gemeenteherberg zag er heel goed uit. Na het gebruikelijke ritueel van inschrijven douchen wasje doen geprobeerd even de stad te bekijken maar de temperatuur was tot ruim boven de 30 graden gestegen. Alles en iedereen lag op apegapen.

20220613_194054

'sAvonds zijn we met een groepje tapas gaan eten, weer eens wat anders.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ans Zonneveld:
    14 juni 2022
    Heerlijk zo op tijd bij je logeeradres te zijn, ruim tijd voor de dagelijkse bezigheden en herstellen. In deze ook genieten van de omgeving.... Rustig aan in de warmte, gr. Ans.
  2. Henri:
    16 juni 2022
    Hopelijk gaat de tocht nog naar wens ondanks de hittegolf, afzien?
  3. Theo Wasmus:
    16 juni 2022
    Net geen hittegolf. Ik loop de meeste kilometers vroeg in de ochtend voor het echt heet wordt. Komende dagen gaat het de andere kant op: in het weekend regen en 17 graden.
    Een uitspraak hier is: als je geen regen hebt gehad, heb je Galicië niet gezien.