Steeds weer bekenden

18 juni 2022 - A Coruña, Spanje

18/6 dag 37  naar Bandeira  20 km.

De afstand is beperkt dus kunnen we (Ramon, Kim en ik) eerst maar eens lekker uitslapen tot half  zeven. Rustigaan gedaan en om zeven uur zaten we aan het ontbijt bij Maria-José.

Daarna zijn we in alle rust naar A Bandeira gelopen. Lekker genieten van het steeds wisselende landschap. Wel wat klimmetjes maar niet al te moeilijk.

20220617_084141

In Silleda was er zomaar een kerk open. Dat is op deze route een zeldzaamheid. Maar het was omdat ze die aan het schoonmaken en versieren waren vanwege de feestdag van Johannes. Maar we kregen wel meteen een stempel in onze credential.

20220617_095452

Toen we weer verder wilden gaan kwam daar ineens Keiko opdagen. Weer een bekende.  Je herkent nu ook vaker gezichten: allemaal bijna bij het einddoel.

In de herberg was een groep van 20 scholieren (ca 16 jaar) neergestreken. Twee dagen terug zaten ze ook in een herberg waar we overnachtten en onderweg had ik ze ook gezien. Ze zijn van een school in Madrid die elk jaar een Camino organiseert. Deelname is op vrijwillige basis maar de belangstelling is groot. Ze lopen echt de laatste 100 km van de route.

En wie kwam er ook weer opdagen? Uiteraard Gilles. Ik had het ook al een beetje verwacht. Samen met hem en een Frans echtpaar lekker gegeten. Af en toe moest ik even aan de rem hangen omdat het frans te snel ging maar ze probeerden er echt rekening mee te houden.

1. Nelleke:
    18 juni 2022
    Geweldig Theo. Wat een ervaring weer. Geniet van het laatste deel......
  2. Ans Zonneveld:
    18 juni 2022
    Op naar Domingo, het telt nu al wel snel af, geniet er nog van! Groeten Ans.
  3. Jose:
    19 juni 2022
    Wat bijzonder dat je kerk hebt kunnen bezoeken!
    Geniet van de komende dag met nog
    mede wandelaars.
  4. Jose:
    20 juni 2022
    Theo, bedankt voor het delen van je belevenissen!
    Een goede terug vlucht en welkom thuis!