Goed eten onderweg

17 juni 2022 - Bandeira, Spanje

16/6 dag 36 naar Laxe 30 km.

Dit was de laatste lange etappe. Ik heb een planning gemaakt waarbij er nog 3 etappes zijn van ca 16 km. Zondag kom ik dan in Santiago aan, de maandag om nog wat rond te kijken en dinsdag 'opvliegen'.

Maar eerst nog zover zien te komen. Het zou 'smiddags erg warm worden dus heel vroeg op stap.

20220616_060940

Het was nog maar schemerlicht, maar goed te doen ondanks de steile klim en het keienpad. De tocht ging door bossen en kleinschalig landbouwgebied.

20220616_075453

Het was  veel klimmen en dalen maat toch vorderde het snel.

20220616_101224

20220616_125627

En voor je het weet zijn de kilometers onder de voeten door gegaan en is er weer een herberg. In eerste instantie was ik de enige maar al snel kwamen er twee groepen zeer luidruchtige Spaanse mannen die het niet eens de moeite waard leken te vinden om mijn begroeting te beantwoorden. Jammer!

Even later kwamen Ramon en Kim  ook binnen waardoor er toch gesprek mogelijk was. Er was één bar-restaurant in het dorp en geen winkels. De eigenaresse was een chaoot eerste klas maar we hebben er goed gegeten en gedronken met nog de nodige extra's  die niet werden berekend. Dat komt vaker voor. Bijvoorbeeld; In een bar bestelde ik koffie en ik kreeg en een grote brok cake bij 'van de zaak'. En dat voor € 1,20.

Bij terugkomst in de herberg bleek die ook als oefenruimte te worden gebruikt door een koortje met bijzondere muziek.

1. Henri:
    Laatste loodjes, succes!
    Misschien tijd over om je persoonlijke belevenissen/ bevindingen samen te vatten van de totale tocht!
  2. Theo Wasmus:
    17 juni 2022
    Er zijn natuurlijk een heleboel persoonlijke belevenissen. Maar die zijn niet voor een blog. En de contacten ben ik ook voorzichtig mee. Zoals ik al eerder in mijn blog schreef komen er mensen met heel persoonlijke verhalen. Daar kan ik in een blog ook niet verder op ingaan.
    Persoonlijke verhalen komen wel in persoonlijke gesprekken naar voren.
  3. Connie:
    17 juni 2022
    Mooie laatste dagen samen met je medewandelaars. Ik hoop dat de kortere afstanden niet tegenvallen,
  4. Jose:
    18 juni 2022
    Goede wandeldagen nog en hopelijk met leuke fijne bekenden om mee af te sluiten!