Warm

20 mei 2022 - Aldea del Cano, Spanje

van  Aljusén naar Aldea del Cana:  32 km

Helios heeft zoch weer klaargemaakt voor zijn rit over de hemelbanen. Hopelijk heeft hij het vuur niet te veel opgestookt.

20220519_071817

De zonsopkomst houden we er maar in.

Gezien de weersverwachting vroeg op pad. Het liep lekker. Ik heb mijn "pelgrimsrithme" weer gevonden. Hoe je dat moet aangeven weet ik eigenlijk niet precies.  Soepel lopen, geen zorgen over de manier van lopen of over waar je zal overnachten. Lekker de gedachten de vrij loop laten en je rithme vasthouden. Dan schieten de kilometers onder je voeten door. Het pad nodigt daar ook voor uit. Een prima ondergrond en bijna niet stijgen of dalen. Een mooie omgeving.

20220519_081137

Maar dan de keuze: waar wil je overnachten? Maar ook: wat heeft dat voor gevolgen voor de andere dagen. De wandelgidsen en sites geven allemaal verschillende etappes.

Voor vandaag heb ik bedacht in Alcuéscar te bekijken wat ik zou doen. Maar ik ben daar nooit aangekomen. Ik bleek op een routevariant te zitten. Bij een boerderij gevraagd hoe ver het zou zijn naar Alcuéscar.  Die afstand deed mij beslissen naar Aldea del Cana te gaan 15 km verder. Het liep nog lekker. Helaas een ongelukje gehad waardoor een dikke neus en dikke lip.

20220519_134811

Het laatste deel van de route ging overduidelijk over de Romeinse weg, inclusief bruggetje en mijlpalen.

Uiteraard in de herberg weer een aantal bekenden. Dit keer een maaltijd uit een blik klaargemaakt.

1. Anneke:
    20 mei 2022
    Doe je wel voorzichtig! Het is de bedoeling dat je heelhuids terugkomt!
    Nog veel plezier!
  2. Connie:
    20 mei 2022
    De zonsopgang blijft mooi ...
    Pas goed op jezelf.
  3. Berna schaap: