Veel afwisseling

5 juni 2022 - Tábara, Spanje

4/6  Dag  25 van Fontanillas de Castro  naar Tábara. 36 km.

Om kwart voor zes was iedereen wakker en er stond een goed ontbijt klaar.

Het was alsof de natuur wilde reageren op mijn bericht van gisteren. Op de eerste plaats kruisten drie herten mijn pad en even later streek de ochtendzon over de graanvelden zodat er mooie zilver- en goudtinten ontstonden. Toch weer een herwaardering.

20220604_064910

In Granja de Moreruela splitst de route. Als je de drukte van de Camino Frances wil ga je rechtdoor naar Astorga. Ik ging dus linksaf richting Orense.  En met het afslaan raakte ik ook die snelweg kwijt. Het enige mooie van die weg zijn de taluds die knalgeel zijn van de brem. Na wat klimmen en dalen en veranderingen in het landschap kwam ik in het dal van de Rio Esla. Helaas een deel van het bos was enige tijd geleden verbrand. Onderbegroeing was er wel weer maar veel zwarte bomen.

20220604_094058

Over de brug en toen een heel rotsig pad waar je echt maar stapje voor stapje kon klimmen en dalen. En twintig meter beneden je de rivier. Na 50 meter werd het beter en er volgde een mooie tocht langs het water.

20220604_102506

Ook weer de berg over en het landbouwgebied in.  En daar nog even een behoorlijke stortbui van zo'n 5 minuten op mijn hoofd. Met een half uur was alles weer droog.

Weer een goede gemeenteherberg gevonden. Een deel is pas verbouwd en het ziet er goed uit. Vanavond gezamenlijke maaltijd en morgen ontbijt. En dat weer voor een donativo. De vereniging die de herbergen bemenst wil dit ook zo lang mogelijk handhaven want het hoort bij de pelgrimsgedachte.

1. Gerda:
    5 juni 2022
    Wat fijn dat je een mooie route liep vandaag!
  2. Ruud van Gisteren:
    5 juni 2022
    Wat een variatie in je wandelpaden! Succes met de laatste loodjes! Blijf genieten van 'Gaandeweg'!🌞💪🥾
  3. Jose:
    10 juni 2022
    Wat fijn zo'n mooi begin van de dag en een mooie route met ook een spannend stukje!
    Geniet van de mooie overnachtingsplaats en morgen weer zo'n dag!