Het Spaanse graan doorstaan (vrij naar my fair lady)

3 juni 2022 - Riego del Camino, Spanje

3/6 dag  24 Zamora -  Fontanillas de Castro  31 km

Gisteren nog met Pieter uit Leiden en Noel gegeten op een van de pleintjes. Vroeg naar bed want ik wil vroeg starten. Het ontbijt zou pas om 7 uur zijn. Maar toen ik mijn koffie had gezet om 6 uur kwamen de hospitaleros met het ontbijt aanzetten en zaten we al gauw met zessen te ontbijten.

20220603_063244

Langs de oude stadspoort her centrum verlaten. Dan nog een stuk met appartementwoningen, en tenslotte langs bedrijventerreinen. Ook van die schoenendozen in het landschap.

20220603_070134

En daarna weer al die graanvelden. De lol is er wel wat van af. Weinig afwisseling en ik heb dat Spaanse graan nu wel zien staan.

In het begin van de middag toch wat verandering. Bossen waar ik geen schaduw van had maar het kijkt wat anders.

20220603_134022

In Fontanillas de Castro een herberg gevonden. Het ziet er prima uit. Hoge stapelbedden zodat je je hoofd niet stoot, mooie couchettes  en twee hospitaleros die van alles aanbieden.  Als ik had gedoucht, zou hij mij naar het restaurant rijden, maar uiteindelijk hadden ze samen een maaltijd voor mij klaarstaan. En vanavond is er pasta bolognese. De was mocht in de wasmachine zodat ik meteen maar wat extra heb gewassen. Ja, de donativo-rekening loopt wel op. Want alles is voor een donativo. (gift).

Inmiddels waren er ook twee (Spaanse) pelgrims gekomen. Tijdens het eten was er een enorme discussie over de spiritualiteit van de Camino. In grote lijnen kon ik het volgen en een bescheiden inbreng hebben.

Al met al nog een drukke avond.

1. Ans Zonneveld:
    3 juni 2022
    Prachtig die weidse velden, mooie lange lappen! De bossen komen vast al snel en meer heuvelachtig gebied.......De foto's geven een mooie indruk van het weer en de uitgestrektheid. Tot aan Zamora kon ik het inbeelden........Tot daar ben ik gekomen, toen moest ik holdebolder naar huis......Vervolg komt ooit.