"Bijna natte voeten"

26 mei 2022 - Aldeanueva del Camino, Spanje

Oliva de Plasencia - Aldenueva del Camino  27 km.

Ik ben al een hele tijd bezig als ik de namen van de start- en finishplaats heb opgeschreven. Ik denk niet dat ik ze zal onthouden.

Vanmorgen hetzelfde ritueel als elke ochtend en om kwart over zes op weg. De route ging nu over een kiezelweg. Beter dan dat asfalt van gisteren.

20220525_065202

Wat hebben die runderen het hier goed met alle ruimte en bomen als het te warm wordt. Opeens een heel pompeus geval langs de weg.

20220525_070103

Finca los baldeos ofwel: hoeve de wildernis. Elke zijweg had zulke toegangspalen en de velden waren met opvallend hekwerk afgezet. Ik heb dagen tussen hekken en muurtjes in gelopen, maar hier voelde ik me echt opgesloten. Gelukkig niet zo lang.

Na bijna 7 km weer op de officiële route en dan meteen de Arco de Cáparra.

20220525_075218

Het is een Romeinse gedachtenisboog van een grote stad die is verdwenen maar veel fundamenten zijn weer blootgelegd.

20220525_08120020220525_122816

Het vervolg van de route ging overwegend over kleine paden al dan niet langs een weg. Na wat stijgen en voor mijn gevoel bijna op de tot stroomde er ineens heel veel water langs en over het pad. Vast en zeker een of ander irrigatie systeem. Het landschap is langzaam aan het veranderen.

20220525_121334

Na een laatste gemene klim onderdak gevonden in het 'huis van mijn oma' (casa de mi abuela).

Een goede plaats om te overnachten. ' sAvonds in een restaurant een menu de dia gegeten. Toen ik net zat kwam er een Fransman die ik al vaker op de route was tegengekomen binnen. Ik heb hem uitgenodigd aan mijn tafeltje en samen hebben we gezellig zitten eten (en heb ik mijn Frans weer wat kunnen oppoetsen). Het menu was prima bij Sebas.

1. Ans Zonneveld:
    26 mei 2022
    Mooi, je hebt het bijzondere monument al gepasseerd, een van de hoogtepunten van de La Plata. De plaatsnamen zijn soms letterwrongels........ lastig om te onthouden. Later herkenbaar aan paden, hekken en gebouwen. Op naar Salamanca......
  2. Rob:
    26 mei 2022