Vergissing

24 mei 2022 - Oliva de Plasencia, Spanje

Etappe 14: Carcaboso  - Oliva de Plasencia  21 km

Gisteravond was de beheerder nog een tijdje bezig indruk te maken op het vrouwelijk deel van het gezelschap, maar wel op een leuke manier. De hele dag eigenlijk.al. Bv de rondleiding geven en zich dan in de doucheruimte met een dame 'gemaakt' opsluiten. Met veel gelach.

Vannacht was het lekker stil. Mijn kamergenoot was echt een stille slaper.

Ik ben om kwart voor zeven vertrokken. Toen ik even aan het zoeken was kwam de enige persoon op straat naar me toe en vroeg: ¿Camino?  Si.  Este calle!

20220524_070313

Op, de goede route een mooie dag tegemoet. Ik voel me goed en lopen gaat weer soepel. Het land is hier groen. Overal stroomde water in de slootjes en even verder door betonnen kanalen.

20220524_072522

Op 2 km van Carcaboso een bijzonder ooievaarsnest met onder het nest een flink aantal zwaluwnesten. De ooievaars stonden gewoon toe te kijken.

Eerst een lang stuk langs groene weiden en het vervolg was weer koeien, kurkeiken en rotsblokken.

20220524_082516

Het grootste deel over een smal voetpad. De pelgrims die de hele 38 km lopen zijn al lang uit beeld. Een Duitse jonge vrouw liep steeds een honderd meter achter mij maar was op een gegeven moment verdwenen.  Na 13 mooie kilometers kwam ik bij een asfaltweg die ik 7 km moest volgen voor mijn hostel dacht ik

Vervelend langs een weg waar 80 werd gereden maar het savanne-achtig beeld: uitgestrekte velden met bomen was prachtig om te zien.

In Oliva de Plasencia bleek mijn hostel 12 km verderop: dat had ik over het hoofd gezien. Omdat die afstand morgen weer terug moet worden gelopen heb ik maar een hostel geboekt in Oliva.  We zijn met twee gasten maar die andere houdt niet van contact. Hij maakte al bezwaard toen hij zag dat we met tweeën zouden zijn. Hij zit nu ergens anders. Tijdens het eten in een bar-restaurant trok hij zich ook helemaal terug.

Vanmiddag was het koud! Zelfs met een vest aan.

Het is jammer dat er verder geen pelgrims zijn op een Engelse dame na die aan de andere kant van het dorp in een hotel zit.

Alleen de avond door zien te komen en morgen op pad voor de  26 km.

1. Jose:
    24 mei 2022
    Wat een mooie foto's weer. Jammer dat er geen andere Camino 's zijn maar hopelijk een goede nachtrust!!