Een dag met geweldig slot

6 juni 2022 - Rionegro del Puente, Spanje

6/6 dag 27 van Santa Marta de Tera  naar Rionegro del Puente  28 km.

Toen ik opstond gingen de twee Fransen, Jean Luc en Francine net weg. Een half uur later had ik ook weer de rugzak op de schouder en stapte naar buiten om kwart over 6.  Het was best wel frisjes, maar dat is een kwestie van warmlopen.

20220606_064534

Een groot deel van de tocht ging langs het water maar het eerste deel langs de Rio Tera  zag ik de rivier niet door het dichte struikgewas. Er was hier veel populieraanplant. Sommige stukjes zagen er wel erg Nederlands uit ook omdat het hier erg vlak is.

20220606_065516

Via wat bossen en een klim, kwam ik bij het stuwmeer: weer een heel stuk langs het water maar nu met een drogere begroeing.

20220606_104553

En tenslotte langs kleinschalige akkertjes en bosjes naar Rionegro del Puente.

20220606_114216

Inmiddels ben ik de 300 km-grens gepasseerd: nog maar 295 km.

Ik was als eerste pelgrim in de herberg. Maar wie stapt er na mij binnen. Jawel: Gilles.

Vanavond zijn we samen gaan eten met Flavio (een Italiaan die eind van de middag aankwam) in het restaurant tegenover de herberg. Niet gevraagd wat we wilden hebben maar er werd een maaltijd geserveerd om U tegen te zeggen.

20220606_194139

Begin met toastjes tonijn in basilicumsaus, een geweldige Galicische soep, heerlijke filetlapjes, prachtig ijs met flan, koffie, likeurtje en uiteraard vino tinto en aqua naar believen. Nog nooit zo'n pelgrimsmenu gehad: geweldig! En de prijs sla je van achterover: een paar euro. In Nederland betaal je hier vlot het vijfvoudige voor. En in de tussentijd een heel geanimeerd gesprek gehad. Dit was echt een goede Caminodag.

1. Ans Zonneveld:
    6 juni 2022
    Heerlijk zo'n dag met een culinaire verrassende maaltijd!
  2. Jose:
    6 juni 2022
    Super zo'n dag, kadootje! Lekker nagenieten en op naar morgen. Weer nieuwe ervaringen wellicht!