Weer een dag

7 juni 2022 - Asturianos, Spanje

7/6  dag 29 van Rionegro del Puente  naar Asturianos 26 km.

Het begint zo'n gewoon verhaal te worden. Vroeg op, dit keer rustig en tamelijk uitgebreid ontbijt en goed zes uur de deur uit. In Nederland is het dan al lang licht maar feitelijk zit ik in een andere tijdzone: die van Ierland.

20220607_064527

Natuurlijk was de zonsopkomst weer bijzonder.  Het was wel koud: ik heb mijn jas aangedaan.

De eerste kilometers was nogal vlak en het liep lekker door. Een kopje koffie genomen en verder gegaan. Het was een mooie en erg afwisselende route. Omdat ik zo lekker in het ritme van het lopen zat,  heb ik bijna geen foto's gemaakt.

20220607_110152

Bij de kerken (nog steeds niet toegankelijk) is er ook een verandering van bouwstijl te zien. Het gaat nu richting Galicië.

In Asturianos eerst maar een lunch besteld. De herberg was nog niet open. Daar zat een paar aan een tafeltje en je weet dan voor 90% zeker: echtpaar op de fiets boven de middelbare leeftijd: Nederlanders.

De herberg is een stukje van de bijruimten van een sporthal. Het is wel een beetje minimaal. Een slaapzaaltje, douche en toilet en verder niets. Geen bordje of kopje, geen mogelijkheid water te koken voor koffie of thee. Maar als het druk wordt hebben ze een heleboel matrassen. (springkussens uit de gymzaal serieus: zo staat het in de folder)

Maar ja: in ieder geval een dak boven het hoofd en een bed met lakens: dat weer wel! En met alle gasten een goede maaltijd genoten. Met Gilles, Shuféng (Taiwan) en ik. Het was een prima avond.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ans Zonneveld:
    7 juni 2022
    Prachtige foto's en zo mooi weer, geniet ervan!
  2. Berry Lammertink:
    8 juni 2022
    Ha Theo, het gaat goed zo te zien. De Spaanse camino is toch wel anders dan de Via Francigna. Ik kom weinig pelgrims tegen en slaapplaatsen zijn niet zo dik gezaaid. De kerken of kloosters bieden slaapplaatsen aan maar dan zijn er hoogstens 8 bedden.