Je komt Santiago steeds vaker tegen.

8 juni 2022 - Requejo, Spanje

8/6  dag 30  van  Asturianos naar Requejo de Sanabria. 28 km.

Vandaag geen zonsopkomst gezien. Het was behoorlijk bewolkt en het zou me niet verbazen als het zou gaan regenen. Maar dat laatste is niet gebeurd.

De tocht ging over een  wisselend landschap.

20220608_06574220220608_08162020220608_070309

Open vlakten en eiken- en kastanjebossen. Ook weer de bekende paden met platte stenen en muurtjes: het prototype van de pelgrimspaden.

Ik liep vandaag samen met Gilles. Dat wil zeggen: samen stukje lopen, dan weer ieder het eigen tempo en regelmatige ontmoetingen in de loop van de dag. Halverwege wat langer stilgestaan  bij de burcht van Puebla de Sanabria.

20220608_102222

Om te beginnen 233 treden omhoog (met de rugzak). Daaraan kon ik merken dat mijn conditie toch een stuk beter is geworden. Alles was natuurlijk gesloten. Of zoals ergens stond. Geen bezoek tijdens de mis; overige tijden gesloten. Het kasteel heeft nog een rol gespeeld in de Spaanse successieoorlog in de 16e eeuw. Als je van intriges houdt  moet je dat maar eens naslaan. O.a Johanna de Waanzinnige, Isabel  I en Filipe II.

De tocht ging verder langs een rivier wat veel groen opleverde.

Halverwege een Jacobuskapel

20220608_135523

en even verder het Santiagokruis.

Aan het eind van de dag nog een heel gemeen klimmetjes. Vast een oefening voor morgen. Dan gaat het van 900m naar 1350 hoogtemeters. Maar dat is morgen.

De gemeenteherberg heeft het meest noodzakelijke: een bed, een douche en een toilet. Dus verplicht elders te eten. Trouwens er is ook geen winkel ik in dit dorp alleen een bar, een restaurant en een Farmacie.

In ieder geval, de dag afgesloten met heerlijke vis en een flesje wijn samen met Gilles.

1. Rob:
    8 juni 2022
    Mooie foto’s Theo, succes.👍
  2. Edith solinsky:
    9 juni 2022
    Kijk uit naar je ervaringen , geniet van je dagboek,het gaat je goed , houden zo !
  3. Alexander Houfijk:
    9 juni 2022
    Goedemorgen, fijn om te horen dat de conditie beter word. Je hebt dan ook al weer wat kilometers in de benen. Succes met de hoogtemeters vandaag.
  4. Nicoline van Tiggelen:
    9 juni 2022
    Inspirerend verslag, Theo. Hoop deze tocht volgend jaar ook te mogen lopen.
    Ik heb de link naar je blog van je broer Henri gekregen. Succes en geniet ervan!
  5. Pieter Renkens:
    12 juni 2022
    Hele mooie foto's Theo, het gaat je goed zo te lezen, succes verder met je pelgrimstocht. Groet Pieter